Per grups, havíem de pensar una activitat per a realitzar amb els alumnes d'educació infantil amb la que aquests treballessin les qualitats del so. La qualitat que jo vaig escollir va ser la intensitat.
La meva activitat està destinada a nens i nenes de P4, i el seu objectiu és el reconeixement; ja que els nens i nenes s'han de moure d'una manera determinada en funció de la intensitat de la música.
Per a dut a terme l'activitat només ens cal una cançó (en el meu cas la Marxa Radetzky, de Johann Strauss). Primer escoltem la cançó i els demanem que estiguin ben atents.
Després els indiquem que quan la música soni fort aixequin els braços ben enlaire, i que quan soni fluix s'ajupin (quasi en posició fetal). Un cop s'hagi fet unes quantes vegades, els indiquem que ara faran dues rotllanes; quan la música soni forta la rotllana de fora és la que es mourà i la de dins es quedarà quieta, quan la música soni fluixa, la rotllana de dins és la que es mourà, i la de fora es quedarà quieta. Un cop s'hagi fet vàries vegades canviem l'activitat. Ara, quan la música soni forta hauran de córrer per la classe i quan soni fluixa parar-se completament ("congelar-se").
Un cop els nens hagin entès bé l'activitat, la mestra pot anar escollint a un "director" (un cada vegada), que és qui triarà què faran els companys depenent si la música sona forta o fluixa (per exemple caminar ràpidament quan soni forta i anar molt a poc a poc quan soni fluixa,etc). Un cop haguem escollit uns quants "directors", per tal de tornar a la tranquil·litat es pot fer un massatge: quan la música soni forta el faran amb la mà plana (simulant grans passes d'elefant), i quan soni fluixa el faran amb les puntes dels dits (simulant les passes de les formigues).
Aquesta és l'activitat que jo he preparat per las alumnes de P4, però un dels meus companys, l'Albert Isanta, ha fet una entrada relacionada amb la música on ha proposat una activitat, aquest cop , però destinada a nosaltres.
Ciutat en ruïnes
Fa 9 anys
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada